تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد.

تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد.

 

تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت یک دقیقه بامداد امروز (پنجشنبه) آغاز شد و تا 8 صبح روز 10 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

پس از 3 ماه بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان، بیش از 15 هزار و 200 داوطلب در سراسر کشور ردای کاندیداتوری انتخابات مجلس دوازدهم را برتن کرده‌اند و بنابر اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور زمینه برای یک رقابت واقعی میان سلایق و گروه‌های مختلف سیاسی فراهم شده است.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاندیداها برای نخستین بار می‌توانند از ظرفیت رسانه ملی برای تبلیغات انتخاباتی، معرفی خود و برنامه‌هایشان به مردم استفاده کنند، از این رو 20 بهمن ماه با حضور رئیس‌جمهور، وزیر کشور و رئیس سازمان صداوسیما 200 کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساختمان شهید بهشتی ریاست جمهوری افتتاح شد.

پیش از این نیز «محمدصالح مفتاح» دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما سازوکار مناظره‌های انتخاباتی را تشریح کرد و از برگزاری 1400 مناظره انتخاباتی در 200 کانال تلویزیونی در دوره تبلیغات انتخاباتی خبر داده بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب 290 نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب 88 عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه 11 اسفند ماه 1402 در سراسر کشور برگزار می‌شود.